?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

ЗАГАДКА №3

Загадка, не разгаданная мною, но способная пролить интереснейшие подробности происхождения манускрипта.

Почему? Пока оставлю интригу, но поверьте, она того стоит.

Итак. На первой рукописной странице манускрипта по правому её краю остались следы  латинского текста (практически напротив каждой строчки).  Чья-то нехорошая рука либо специально пыталась эти записи уничтожить, либо неискушенные  дешифровщики просто проверяли – не содержит ли пергамент  текста, написанного симпатическими чернилами,  и неудачно использовали химические реагенты.  Экспертам фотошопа и аналогичных редакторов – возможно игра с параметрами изображения поможет повысить контраст трудночитаемых областей.

Однако просьба не использовать эти инструменты для натянутых выводов или явной фальсификации.

Ссылка на сканы страниц манускрипта - http://brbl-dl.library.yale.edu/vufind/Record/351959



RIDDLE # 3
The riddle is unsolved by me, but mighty shed interesting details of the origin of the manuscript.

Why? While I prefer to  leave the intrigue, but believe me, it's worth it.

So.  On the first  handwritten page of the manuscript in the m the right edge of it you can find traces of the Latin text (almost opposite each line). Someone's (bad man) or a specially tried to destroy these records or inexperienced decoders just checked - not whether the parchment text written in invisible ink, and unsuccessfully used chemicals. For experts of Photoshop and similar editors – may be if you will play with the image options/parameters – it will helps to improve  the contrast and visibility of hard to read areas. However, please do not use these tools to strained findings or apparent tampering.

Link to the manuscript scans - http://brbl-dl.library.yale.edu/vufind/Record/3519597

Profile

яволь
independent_msk
independent_msk

Latest Month

Август 2017
Вс Пн Вт Ср Чт Пт Сб
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Метки

Разработано LiveJournal.com
Designed by Lilia Ahner